Sunday, June 1, 2014

Cara Urutan Membesarkan Payudara

Cara Urutan Membesarkan Payudara 

Payudara Besar!! Tetek Besar!! Payudara Mantap!! Payudara Tegang!!

 

Inilah sebutan-sebutan yang akan di ucapkan oleh lelaki-lelaki yang terpandang bahagian payudara wanita.. Walaupun terlindung di sebalik bra dan pakaian tetapi masih kelihatan seksi dan menggoda..

Wow!!! Seksinya!! Besarnya!!

Perkataan begini menandakan semua orang menyukai bahagian payudara wanita, terutamanya lelaki.. Setiap lelaki mempunyai pendapat yang berbeza mengenai wajah dan bentuk tubuh tetapi mempunyai satu pendapat yang sama mengenai bentuk payudara wanita.. Semua lelaki gemarkan dan sukakan wanita yang berpayudara seksi, mantap, pejal, besar, tegang dan anjal..

Anda ingin payudara yang seksi, mantap, pejal, besar, tegang dan anjal?? Jika “Ya”, teruskan membaca.. sudah pasti anda tidak rugi..

Cara Urutan Membesarkan Payudara..

1. Duduk di atas kerusi dan tegakkan badan seperti mendada..
2. Tarik nafas dalam-dalam dan tahan selama 8-10 saat.. Kemudian lepaskan perlahan-lahan.. lakukan 7 kali sebagai panas badan..
3. Ramas kedua-dua payudara perlahan-lahan selama 5 minit..
4. Ramas dan tolak kedua-dua payudara ke dalam. Lakukan selama 5 minit..
5. Letakkan kedua-dua tangan dibawah payudara.. Tarik nafas dan tolak payudara ke atas.. Tahan payudara dari jatuh apabila lepaskan nafas.. Lakukan selama 5 minit..
6. Angkat tangan kanan tegak keatas.. Tangan kiri meramas payudara belah kanan dan tolak ke atas dan ke dalam.. Lakukan selama 5 minit..
7. Ulangi langkah 6 pada payudara sebelah kiri..

Inilah 7 cara yang terbaik untuk urutan membesarkan payudara.. Elakkan tidur meniarap kerana meniarap boleh membantutkan pembesaran payudara anda.

Cara Besarkan Payudara | Buahdada Secara Semulajadi | Natural

Berikut ini ada cara memperbesarkan payudara secara natural

Langkah 1
Ambil beberapa daun sirih, yang berwarna hijau, lebar dan masih muda kemudian beri minyak kelapa secukupnya pada daun sirih. Hangatkan menggunakan api lilin dan sapukan pada buah dada. Biarkan hingga kering dan gunakan secara berulang.

Langkah 2
Kupas setengah biji labu dan masak sehingga menjadi lembik. Ramas labu tersebut ketika masih hangat. Kemudian, sapukan pada seluruh payudara lebih kurang 20 minit. Lakukan 2 kali seminggu.

Langkah 3
Sapuskan putih telur pada sekeliling payudara dan biarkan kering semalaman. Buat 3 kali seminggu. Lalu bersihkan dengan menggunakan lap yang sudah di rendam dengan air hangat.

Langkah 4
Minum air kanji (air didih nasi) sebelum tidur malam.

Langkah 5
Kedapkan Payudara dengan air hangat, usap lembut dengan tuala kecil. Ambil beberapa kacang panjang, lalu tumbuk halus. Lumurkan tumbukan kacang tersebut keseluruh permukaan payudara dan biarkan lebih kurang 3 jam. Bersihkan payudara dengan air biasa. Lakukan langkah ini setidaknya 3x seminggu.

Tips Dan Cara Menikmati Buah Dada Wanita @ Isteri


Payudara Cantik Dan Seksi | Tips Dan Cara Menikmati Buah Dada Wanita @ Isteri

Tags: Buah Dada Idaman Lelaki, Cara Belai Buah Dada, Cara Besarkan Payudara, Cara Nikmati Buah Dada, Jilat Buah Dada, Payudara Idaman Lelaki, Payudara Seksi, Tetek Seksi, Tetek Tegang



Daripada kajian sains. Adalah naluri lelaki menyukai perempuan buah dada besar kerana ia menandakan kemampuan untuk mengandung dan menyusukan anak.

Bahagian tubuh seperti buah dada dan punggung adalah kawasan dimana lemak DHA iaitu lemak untuk kecergasan otak disimpan. Sebab itu isteri anda akan membesar badan di kawasan-kawasan buah dada dan punggung. Yang penting, galakan isteri untuk makan ikan dan lebih baik lagi sekiranya minyak ikan. Ibu sihat, otak anak pun sihat.

Sebab itu adalah penting kepada ibu yang membesarkan bayi, sedaya boleh menyusukan anak selama yang boleh. Lemak simpanan dikawasan payu dara dan punggung boleh susut dengan sendiri kerana ia ditukarkan kepada susu ibu dan diberikan kepada anak melalui susu ibu.

Lagi banyak anak disusu lagi susut lemak dalam badan ibu.

Berbalik kepada cara untuk membelai isteri yang bertetek besar, atau membelai buah dada isteri ia perlu dilakukan dengan lembut kerana kawasan tetek dan puting tetek adalah kawasan yang sensitif.

Biasanya untuk wanita yang baru kenal belaian buah dada akan gairah apabila disentuh. Wanita yang buah dada pada mulanya kecil, akan membesar apabila tetek selalu dibelai, buah dada diramas dan punting tetek dihisap. Gairah dan berahi wanita dalam seks akan memberi isyarat kepada badan wanita untuk bersedia untuk mengandung. Seperti mana yang dinyatakan sebelum ini, kawasan tetek dan punggung adalah kawasan simpanan lemak dan khasiat sebagai persediaan untuk badan wanita untuk mengandung.

Untuk isteri yang sudah selalu tetek dibelai dan diramas, maka ia boleh menimbulkan rasa kegelian jika belaian dilakukan secara gelojoh. Suami perlu pandai mempelbagaikan cara untuk menikmati tetek besar isteri.

Jangan terus sentuh buah dada isteri terutama puting tetek. Belaian mula dilakukan dengan kawasan sekeliling buah dada isteri. Kawasan bahu, atas buah dada dan pangkal buah dada adalah kawasan mula yang mengairahkan dan biasanya tidak menggelikan. Gosok dan sentuh dengan lembut kawasan itu. Cium bahu dan kawasan atas buah dada.

Jari-jari tangan juga perlu memainkan peranan untuk merangsangkan buah dada. Gosok sekeliling pangkal buah dada isteri dalam bentuk bulatan. Jangan sentuh lagi buah dada isteri. Gosok dan tanyakan dimana kawasan yang menyenangkan isteri dan buat tumpuan disitu.

Bayangkan suami dalam keadaan sekarang. Sambil cium bahu dan kawasan atas buah dada isteri, jari-jari tangan menggosok sekeliling buah dada isteri. Gilirkan antara dua buah dada isteri.

Kawasan pangkal bawah buah dada isteri juga, merupakan kawasan yang sensitif dan gairah seks isteri. Belai dan gosok perlahan-lahan dengan tapak tangan. Gilirkan dengan gosok sekeliling dan gilirkan antara dua buah dada isteri.

Apabila isteri sudah gairah dan mahukan lagi belaian yang lebih. Barulah boleh merangsangkan puting tetek besar isteri. Puting dirangsang dan digairah dengan lidah dan hisapan lembut. Hisap puting tetek dengan cara masukkan puting dalam mulut dan letakkan atas lidah. Pastikan pangkal puting tetek diantara dua bibir suami dan tidak kena kepada gigi. Sambil puting buah dada isteri disedut lembut, gunakan lidah untuk basahkan puting tetek.

Gunakan lidah untuk membuat sentuhan lembut dalam bentuk bulatan sekeliling puting tetek. Yang paling berahi adalah apabila puting disedut, lidah dibawah puting megurut bawah puting tetek, umpama bayi menyusu. Gilirkan sama tempoh masa pada setiap buah dada. Namun begitu, adakala ada belah buah dada yang isteri rasa lebih nikmat, maka maklum balas isteri adalah perlu.

Jangan lupa, sebelah puting tetek besar dihisap maka sebelah lagi bolehlah dibelai dan diramas. Jangan biarkan mana-mana belah buah dada kosong tidak disentuh dan digairahkan.

Kepada suami, jika mahu belajar cara yang baik menghisap puting tetek besar isteri, perhatikan bagaimana anak anda lakukan.

Sewaktu melakukan hubungan seks, semasa batang zakar berada dalam faraj isteri, tetek besar isteri perlu dibelai dan diramas lembut. Gilirkan dengan hisapan buah dada dan ramasan lembut. Jangan biarkan mana-mana belah buah dada kosong tidak disentuh.

“Breast fuck” atau memancutkan mani antara dua tetek besar isteri adalah satu cara untuk mempelbagaikan hubungan seks. Ia mengairahkan suami dan memberikan kepuasan terutama waktu-waktu isteri datang bulan atau pantang selepas bersalin. Jangan lupa untuk sapu sekeliling buah dada air mani yang dipancutkan. Air mani lelaki perlu dibiarkan sehingga kering. Petua ini boleh membuat buah dada isteri sentiasa tegang.

Satu lagi posisi seks yang boleh menggairahkan buah dada isteri adalah dengan cara isteri diatas. Posisi “Woman on top” ini membolehkan buah dada dicapai dan diramas. Ia juga membolehkan puting tetek dihisap dan dirangsangkan dengan mulut.

Ada ker Pam Besarkan Payudara?

Apa itu pam payudara

 Apa itu pam payudara? Mesti ramai yang confius tentang pam payudara ni. Bila google artikel pam payudara mesti keluar tentang pam payudara untuk ibu yang menyusukan anak. Bila kita wiki pun akan keluar info yang sama. Tapi disni saya ingin berkongsi maklumat tentang Pam Vakum Pembesaran Payudara bukannya pam untuk mengeluarkan susu bagi ibu bersalin. Maaf yer!



Pam Payudara ini digunakan oleh pusat-pusat kecantikan di Malaysia dan juga diseluruh dunia bagi membesarkan, menganjalkan dan menegangkan payudara pelanggan mereka sebagai alternatif kepada pembedahan untuk membesarkan payudara. Tidak ramai yang berani dengan pembedahan pembesaran payudara atau lebih dikenali sebagai breast implant. Doktor menggunakan silikon sebagai agen pembesaran di mana silikon tersebut di masukkan kedalam bekas lutsinar yang lembut dan anjal dan tidak mudah pecah. Persoalannya, betul ke selamat? dah la mahal tapi menakutkan. Tapi hasilnyer memang mantop! Bagi mereka yang memegang teguh prinsip keagamaan selalunya mereka akan elakkan dari melakukan pembedahan ini kerana dianggap telah cuba merubah kehendak Tuhan. Tepuk dada tanya selera. Fahaman berbeza2, jika tujuan mulia untuk suami tercinta, apa salahnyer kan? Terpulanglah kepada individu masing-masing.



Ok, habis bab pembedahan. Ada juga yang ingin membesarkan payudara dengan cara menyuntik hormon, makan pil atau ubat-ubatan yang merangsangkan hormon bagi membesarkan payudara mereka. Ada juga yang agak kurang berani hanya mampu menyapu krim dan mengurut payudara mereka agar menjadi besar, anjal dan mendongak ke langit bukannya menunduk ke bumi. Hehehe...ada yang terasa ker? Maaf ler...tidak semua orang sama kan. Pasti ada kelebihan di area lain pula. Jangan la bersedih....

Beralih kepada topik asal. Apa itu pam pembesaran payudara. Terdapat pelbagai jenis pam payudara di pasaran tetapi masih mengamalkan teori yang sama iaitu sedutan / vakum / suction. Pam pembesaran payudara ini terdiri daripada mangkuk penyedut / cup, tiub silikon dan pam vakum. Pam vakum pula ada jenis pistol / gun dan ada jenis grip seperti alat yang dipam oleh doktor untuk cek tekanan darah tu. Siapa yang dah cuba pasti tahu perbezaanya dari segi kekuatan sedutan dan kepenatan mengepamnya.

http://vesbreastpump.kedai-lelaki.net/index.html

Secara amnya apabila udara disedut keluar atau dipam keluar, akan berlaku keadaan dimana payudara seseorang itu akan tertarik keluar hampir mengikut acuan mangkuk tersebut seperti orang sedang berbekam. Kulit kita akan mengelembung keluar. Sekiranya tidak diamalkan selalu atau dengan kata lain malas nak guna, bentuk payudara akan kembali kepada asal atau hampir kepada asal ( dalam kes ini ada perubahan kecil berlaku). Sekiranya digunakan dan diamalkan selalu saiz payudara akan mengembang disebabkan sedutan terhadap lemak-lemak yang sebelum ini terkumpul di kawasan ketiak dan sekitarnya. Apabila ini berlaku sel-sel kulit juga turut berkembang dan semakin lama digunaka semakin "permanent"lah hasil nya.

Macam orang yang tindik telinga sampai londeh tu. Lama-lama memang memanjang disebabkan sel-sel telah berkembang dan menjadi "permanent". Inilah saat yang dinanti-nantikan oleh pelanggan-pelanggan yang mempunyai saiz payudara kecil.

Perlu diingat sewaktu proses pembesaran payudara ini anda perlu mengamalkan diet yang sempurna supaya badan anda berisi tidak terlalu kering. Kalau kurus sangat macam mana nak pam. Angin mesti masuk celah-celah tulang rusuk..hehehe! Makanlah banyak sikit, beli supplement macam Appeton ker, macam-macam dipasaran. Bagi badan yang sedang-sedang ok tu boleh lah gunakan herba supplement pembesaran payudara sebagai pemangkin untuk mempercepatkan lagi proses pembesaran dari dalam.

Gunakan krim yang bersesuaian untuk melembutkan permukaan kulit payudara dan dalam masa yang sama membantu pembesaran payudara kerada terdapat bahan-bahan yang meransangkan pembesaran payudara meresap ke dalam permukaan kulit payudara.



 


Tags:  beauty breast, , , , , , , , , pam besarkan payudara, pam payudara, pam payudara elektrik, pam payudara sendayu tinggi, pam payuk

Tips Merawat Payudara Wanita

Kaedah Menjaga Kesihatan Payudara Wanita

Kelainan pada payudara pastilah merupakan mimpi buruk bagi wanita. Percaya diri lenyap, dan tak jarang mempengaruhi hubungan dengan pasangan. Apa saja kelainan payudara dan bagaimana merawat payudara agar sihat dan indah?



Payudara ternyata juga perlu rawatan agar boleh sihat dan indah terawat. Kelainan pada payudara timbul dalam berbagai bentuk. Ada pula yang kerana faktor bawaan, ada pula kerana kelainan hormon. Kelainan-kelainan pada payudara wanita terbahagi dalam 5 kelompok besar, iaitu:

1. Infeksi Payudara

Infeksi ini terbahagi dua, infeksi pada masa menyusui dan infeksi yang umumnya sering terjadi. “Akibat kuman atau virus dari luar yang masuk ke dalam tubuh. Biasanya, payudara akan membengkak. Infeksi payudara lebih sering terjadi pada wanita yang sedang menyusui, kerana air susu ibu (ASI) merupakan media paling subur bagi pertumbuhan kuman-kuman penyakit. Jika ada masalah dalam proses pengeluaran air susu, maka kuman jadi lebih mudah masuk.

“Wanita yang sedang menyusui kerap mengeluh demam. Selain itu, payudara akan terasa sakit dan memerah. Kalau infeksi sudah parah, boleh pecah seperti bisul. Namun, bukan tak mungkin infeksi juga dialami wanita yang tidak sedang menyusui. “Ini akibat masuknya kuman pada lapisan kelenjar payudara.”

2. Kelainan Bawaan

Payudara manusia sebenarnya seperti pada binatang. Manusia memiliki 6 pasang payudara. Posisi yang akan menjadi bakal payudara dimulai dari pangkal ketiak hingga selangkangan. Pada saat kehamilan 10 minggu, ini akan hilang, kecuali di kiri-kanan dada. 

Pada beberapa orang, fasa tersebut boleh saja terganggu. “Ini dapat menyebabkan tumbuh payudara lebih dari sepasang. Oleh sebab itu, beberapa wanita memiliki payudara lebih dari sepasang. Bahkan, payudara tambahan ini kadang dilengkapi puting susu juga,” lanjutnya.
Besar-kecilnya kelenjar payudara tambahan ini pun bervariasi. “Lebih sering terjadi, adanya gumpalan kelenjar payudara pada salah satu sisi ketiak. Tapi, ada pula yang kelenjar payudaranya tidak terbentuk sama sekali, atau perkembangan kedua payudara tidak berjalan normal.
Wanita dengan kelainan seperti ini biasanya tak senang dengan keadaan tubuhnya. Kelainan bawaan ini membuat wanita kehilangan rasa percaya dirinya. doktor biasanya akan mengambil langkah operasi estetika. Menurut Sonar, munculnya kelenjar payudara tambahan ini juga perlu diberi perhatian. “Soalnya, benjolan yang tumbuh sebagai payudara tambahan ini kemungkinan boleh berkembang menjadi tumor.”

3. Status Hormon

Kelainan hormonal cukup sering dikeluhkan wanita. Timbulsakit dan pejal pada payudara. Keluhan sering terjadi menjelang atau ketika tiba masa menstruasi. “Rasa sakit bervariasi, ada yang sakit biasa, tapi ada juga yang merasa sakitluar biasa.
Payudara disiapkan tubuh untuk menghasilkan air susu pada akhir masa kehamilan. Ketika menstruasi, keadaan payudara dipengaruhi oleh hormon kewanitaan. “Ini yang membuat payudara terasa lebih padat dan tegang. Tapi jarang disertai benjolan, selain keluar cairan dari kedua puting susu.”Kecuali bila muncul rasa sakit yang hebat, sebaiknya segera kunjungi doktor.”

4. Neoplasma-Tumor

Tumor terbahagi kepada tumor jinak dan ganas. “Selama 30 tahun ini, pesakit lebih banyak berjumpa doktor setelah tumor yang dihidapinya memasuki peringkat serius. Hal itu tentu saja mengakibatkan pengubatan hospital yang diberikan tidak maksima.

5. Kelainan

Salah satunya adalah trauma pada payudara. Trauma dapat terjadi karena adanya benturan keras pada payudara.

 Sapuan Minyak zaitun

Berkurangnya kemontokann payudara merupakan ketakutan bagi kaum wanita. Oleh sebab itu, payudara perlu dirawat, sepertimana kita merawat bahagian tubuh lainnya.
1. Kenakan bra untuk menjaga bentuk payudara tetap indah. Pilih ukuran bra yang sesuai agar dapat menampung payudara dengan baik.
2. Bersihkan secara rutin daerah seputar puting susu dengan kapas yang dibasahi air hangat.
3. Sapukan minyak zaitun pada payudara untuk menjaga kelembaban. Agar hasilnya lebih maksima, lakukan urutan ringan dengan gerakan lembut.
4. Lakukan senam ringan dengan fokus untuk memperkuat otot dada.

Awas Kanser Payudara

Gejala awal penyakit yang menjadi ketakutan wanita ini dikenalpasti dengan munculnya benjolan sebesar kacang. Benjolan ini tak teraba dengan tangan ketika ukurannya masih kecil. Selain itu, salah satu puting susu mengeluarkan cairan berwarna merah dan berbekas di bra. Jika gejala ini muncul, sebaiknya segera hubungi doktor untuk pemeriksaan lebih lanjut.
Kanser payudara merupakan salah satu penyakit paling menakutkan. “Ini adalah kerana beberapa faktor. Boleh jadi mereka tidakk tahu atau merasa malu untuk berubat. Kebanyakan pesakit lebih memilih pengubatan secara alternatif. Mereka hanya berjumpa doktor setelah penyakitnya mencapai situasi kritikal.
Salah satu cara mengetahui kelainan pada payudara adalah dengan melakukan SADARI (Periksa Payudara Sendiri). SADARI dapat dilakukan 7-10 hari sesudah menstruasi hari terakhir. Untuk membantu proses ini, sapukan sedikit minyak zaitun atau buih sabun mandi di permukaan payudara. Ini akan memperlicin permukaan payudara. Selain itu tangan menjadi lebih sensitif meraba kemungkinan adanya benjolan di payudara.

Langkah-langkah melakukan SADARI:
a. Dalam posisi berbaring terlentang, letakkan tangan kanan di bawah kepala. Letakkan sebuah bantal kecil di bawah punggung sebelah kanan.
b. Raba seluruh bahagian payudara sebelah kanan dengan menggunakan 3 ujung jari tengah yang dirapatkan.
c. Lakukan gerakan memutar dan tekanan lembut tetapi mantap. Lakukan gerakan ini mulai dari bahagian pinggir arah jarum jam.
d. Ulangi gerakan serupa pada payudara sebelah kiri. Rasakan dan perhatikan dengan teliti, apabila muncul benjolan yang mencurigakan.
e. Tekan pelan-pelan daerah di sekitar puting. Perhatikan, apakah puting mengeluarkan cairan yang tidak normal.
f. Dalam posisi berdiri dan lengan lurus ke bawah, teliti kedua payudara di depan cermin. Perhatikan, bila ada benjolan atau perubahan bentuk payudara.
g. Angkat kedua lengan lurus ke atas. Ulangi langkah di atas.

Tips Merawat Payudara Wanita

Betulkah Bra boleh mengubah saiz dan bentuk payudara anda??

BENTUK PAYUDARA HANYA DENGAN GUNA BRA

Betulkah Bra boleh mengubah saiz dan bentuk payudara anda??

Label: besar, bra, buahdada, montok, payudara, saiz
 
 
Pemilihan saiz Bra yang salah boleh mengakibatkan kerosakan jangka panjang pada tisu dan bentuk payu dara sekiranya terus dibiarkan.

Pada peringkat awal perkembangan biologi tubuh wanita, payu dara adalah agak kecil dan tidak kelihatan. Pada usia sekitar 10 tahun pula, lapisan lemak di bawah epidermis masih lagi tidak terlalu tebal manakala ketika mencapai tahap matang, berlaku perkembangan optimum tubuh wanita. Ketika inilah pertumbuhan payu dara mulai matang.

Memiliki payu dara yang cantik merupakan aset seorang wanita. Namun semakin usia meningkat, kelahiran anak, perubahan bentuk tubuh, dan pengabaian penjagaannya, menyebabkan payu dara jatuh atau kurang menarik.

Pakai Bra Yang Sesuai

Golongan wanita perlu memakai Bra yang bersesuaian dengan saiz payu dara bagi menguatkan sokongan luar di samping meningkatkan keselesaan dan memberi bentuk tubuh yang cantik.

Cara memilih Bra juga perlu betul, iaitu dengan mengambil kiraan ukur lilit bahagian bawah payu dara dan ukuran lilit payu dara. Kedua-dua jumlah ini ditolak dan hasilnya adalah ukuran yang anda perlukan.

Contoh : jika ukuran bawah ialah 84 sentimeter (sm) ditolak ukuran payu dara 72 sm menjadikan beza 12 sm. Bra ukuran mangkuk A ialah 10 sm, B pula 12.5 sm dan C ialah 15 sm. Jika beza diperoleh 12 sm bermakna anda perlukan Bra B cup.

Pemakaian Bra yang salah dan tidak sesuai juga boleh mengakibatkan masalah-masalah belakang, sakit kepala, ketegangan leher, ruam dan menarik struktur ligamen pada tubuh badan. Walau bagaimanapun, setakat ini masih belum ada ujian yang membuktikan bahawa Bra penyebab kanser payu dara.

Apa pun, menjadi satu kelaziman wanita gemar memakai Bra yang mempunyai mangkuk yang terlalu kecil atau terlalu longgar di bahagian tubuh bagi menampakkan bentuk yang menawan.

Memakai Bra yang salah bukan sahaja tidak menyenangkan malah mungkin merimaskan. Jadi bagi mengelakkan terjadinya perkara yang lebih memudaratkan, wanita dinasihatkan memakai Bra yang sesuai dan selesa dengan kehendak payu dara.


Tips Pemilihan Bra

* Pastikan tali Bra di belakang tidak terangkat. Sekiranya terangkat, ia bermaksud Bra tersebut terlalu besar untuk anda.
* Tali Bra tidak terjatuh di bahu. Penyelarasan tali tersebut diperlukan atau gunakan tali yang lebih lebar.
* Pastikan payu dara tidak terjojol keluar dari mangkuk coli.
* Pastikan Bra yang digunakan selesa dan tidak terlalu ketat.


Cara Memakai Bra Yang Betul

# Letakkan tali Bra ke kedua-dua bahu.
# Tundukkan badan dan baiki kedudukan payu dara sehingga memenuhi mangkuk coli.
# Pastikan tali Bra di belakang dicangkuk kemas.
# Berdiri lurus dan selaraskan tali Bra supaya berada di kedudukan yang betul.
# Pastikan Bra berada di kedudukan selesa dan tidak terangkat serta tidak terlalu ketat.

Friday, December 7, 2012

Cara selamat membesarkan payudara @ buah dada wanita

Cara selamat membesarkan payudara @ buah dada wanita

 

Buah dada atau payudara adalah antara organ terpenting yang menjadi simbol kecantikan dan kesuburan bagi mana-mana perempuan. Tahap keyakinan diri seseorang wanita adalah sangat berkait rapat dengan saiz dan bentuk payudara mereka. Payudara yang montok membuat wanita lebih yakin berdepan pasangan.

Hakikatnya, bukan semua wanita merasa puas hati dengan bentuk atau saiz buah dada mereka. Kebanyakan mereka mahukan agar saiz menjadi besar dan lebih montok walaupun sedikit sahaja dari saiz asal.
Ada wanita moden yang berstatus tinggi dan berduit hari ini memilih jalan pembedahan kosmetik (yang mahal dan berisiko) atau suntikan botox untuk membesarkan payudara mereka. Ada juga yang membeli alatan pelik seperti pam payudara untuk membesarkan saiz payudara. Namun sebenarnya ada cara yang lebih mudah, murah dan semulajadi untuk menambah baik saiz dan bentuk payudara anda secara semulajadi.

Tahukah anda, dengan kaedah urutan yang betul, yang hanya mengambil masa 20 ke 30 minit sehari, anda sebenarnya mampu memiliki pertambahan saiz payudara sehingga 1 cup (saiz coli) dalam masa sebulan sahaja?
Dengan kaedah urutan yang betul pada payudara, ia mampu memberikan stimulasi dan membaikpulih kelancaran aliran darah. Phytoestrogens (hormon kewanitaan) akan bergerak melalui aliran darah, jadi bila adanya aliran darah yang lebih banyak, lebih mudahlah urat penerima pada buah dada anda menyerap apa yang mereka perlukan untuk membesar.




Urutan pada payudara secara konsisten juga akan menghasilkan prolaktin yang lebih banyak. Prolaktin yang merupakan hormon yang bertanggungjawab membesarkan saiz payudara akan terhasil dengan adanya urutan berterusan pada buah dada dan juga puting.
Cara melakukan urutan pada buah dada ialah :

Gosok kedua tapak tangan anda dengan kuat sehingga anda dapat merasakan kehadiran kehangatan haba padanya. Bila adanya kepanasan (suam-suam), letakkan tangan anda pada buah dada anda. Gosok ke bahagian dalam dengan tangan anda, sambung sehingga ke sekeliling buah dada anda. Tangan kanan anda akan berpusing mengikut arah jam manakala tangan kiri pula kan berpusing mengikut arah lawan jam seperti gambar di bawah.
Lakukan dalam lingkungan 100 - 300 pusingan urutan pada waktu pagi dan sekali lagi dalam lingkungan 100- 300 pusingan urutan sebelum anda tidur. Setiap satu pusingan urutan biasanya dalam lingkungan 2 saat. Berhenti seketika jika tangan anda sudah sejuk dan gosokkan semula tapak tangan anda agar ia panas kembali. Urutan penuh 300 pusingan biasanya mengambil masa dalam 10 ke 15 minit sahaja. Dengan melakukan kaedah urutan ini dua kali sehari setiap hari, anda akan dapat melihat kesan yang menakjubkan dalam masa sebulan.

Urutan juga boleh menggunakan minyak untuk menambah rasa selesa. Jika anda mahu menggunakan minyak urutan, minyak yang biasa di gunakan ialah minyak badam (almond). Campurkan 9 titik minyak geranium dan 16 titik minyak Ylang Ylang ke dalam 50 ml minyak badam. Campuran minyak ini boleh anda gunakan semasa urutan atau boleh juga di sapu begitu sahaja.

Satu lagi kaedah yang baik untuk membantu membesar dan menegangkan payudara ialah dengan menggunakan krim payudara yang ada pada zaman moden ini.
Kesan sampingan yang bagus jika anda konsisten melakukan urutan pada buah dada anda ialah darah haid  anda akan berkurangan. Ini ialah kerana sejumlah darah yang biasanya keluar begitu sahaja semasa period akan di gunakan untuk membesarkan saiz payudara anda. Satu lagi kesan ialah anda akan kurang mengalami masalah senggugut kerana peningkatan jumlah hormon yang bekerja. Puting payudara juga akan menjadi lebih sensitif, namun cuba elakkan menyentuh puting semasa melakukan urutan.
Sebenarnya kaedah urutan ini ialah kaedah tradisional lama yang telah di amalkan sejak dahulu lagi oleh pengamal Taoist dan di panggil kaedah kijang betina. Ini bermakna kaedah ini telah lama di amalkan dan terbukti sejak lebih beratus tahun dahulu lagi. Apa yang anda perlu anda ada ialah meluangkan sedikit masa, dengan semangat atau keinginan kuat, dan juga ilmu.